Vorige week dinsdagochtend (25-9-2018) om 07:45 uur, vertrok het Mergelland Mannenkoor vanaf het gemeentehuis met een bus van voetbalclub Fortuna Sittard naar Schiphol, uitgezwaaid door familie en vrienden.
Vervolgens vlogen we met Iceland Air,  via een tussenstop in IJsland-Reykjavik (vlucht 3,5 uur) naar Washington DC (vlucht 6,5 uur).
In Washington stonden 7 optredens gepland (Nederlandse ambassade, Gaithersburg Asbury een rusthuis voor veteranen, Netherlands Carillon bij Arlington, Gala AWON, National World WAR II Memorial, Orange Baptist Church in Orange County, St. Joseph Church in Washington DC), maar er was ook tijd voor kleine uitstapjes en sightseeing in Washington DC.
De eerste dag werd het koor ontvangen op de Nederlandse Ambassade in Washington door de ambassadeur.

Zo reisde het koor veel met de metro, een hele opgave om met een groep van meer dan 30 personen gelijktijdig in- en uit te stappen.

Dit zorgde voor genoeg spanning, maar zoals men zegt “alles went”.
Met de Hop-on Hop-off bus werd Washington bekeken (Capitool, Pentagon, Lincoln Memorial, White house, enz.) en kon men een beetje lokale cultuur opsnuiven.

En dan de optredens……..  mensen wat heeft het koor genoten, niet alleen van de optredens maar meer nog van de reacties van de bezoekers.
Het koor werd altijd warm welkom geheten,  uitgebreid bedankt dat ze gekomen zijn, ‘gehugd en ‘gezoend door bezoekers die vaak tot tranen toe geroerd waren.

Het MMK voor het Iwo Jima monument.

De diverse liederen zoals “Do you remember”, “The prayer of the children” en “Lord I’m coming home” met beeldmateriaal ontroerden iedereen.
De Nederlandse Ambassade heeft diverse malen beeldmateriaal gemaakt dat ook gepubliceerd is op hun Facebookpagina en hun YouTube kanaal, dit  is allemaal ook terug te vinden op de Facebook pagina van het Mergelland Mannenkoor.
Via de NOS radio (live aanwezig) is ook aandacht (interview) besteed aan ons bezoek. Dit interview is te vinden op NPO radio1 uitzending gemist zaterdag 27 september 7.50.

Ons bezoek aan Washington DC; in een woord GEWELDIG.

We mogen met trots zeggen dat het koor een WERELDERVARING rijker is.

De leden van het MMK met meereizende partners. Dirigent: Hans Geerkens. Pianiste: Edith Rutten

Het Mergelland Mannenkoor bedankt de Stichting Adoptie Graven Amerikaanse Begraafplaats Margraten voor de samenwerking en de uitnodiging om samen met hun deze reis te maken.

Binnenkort wordt iedereen in de gelegenheid gesteld om samen met het koor terug te blikken op deze geweldige reis.
Datum en tijdstip zullen we publiceren, dus mis het niet.

Mergelland Mannenkoor